Přejít na obsah

Projekt LIBCHAVY

 30.9.2024  Mgr.Marie Linhartová

Projekt  LIBCHAVY

2. – 4. 10. 2024

 

1. STUPEŇ

(1.– 3. třída – skupinky napříč ročníky, 4. – 5. třída – skupinky napříč ročníky)

 

Středa 2. 10. – Příroda a okolí

  • 1. – 3. třída: naučné video o Libchavách. 

Téma: příroda, zajímavá místa, škola, firmy, památky

                            Zpracování informací – ekosystémy pole, louka, rybník, lidská obydlí, les 

  • 4. – 5. třída: návštěva Obecního úřadu – povídání s paní starostkou o historii obce

 

Čtvrtek 3. 10. – Libchavy očima dětí

  • 1. – 3. třída: naučná stezka v Libchavách – poznávání přírody v našem okolí (živočichové, rostliny, přírodniny)
  • 4. – 5. třída: zpracování informací z předešlého dne 

                       Historie obce, významná místa, historické a cenné budovy v obci. 

                       Zpracování získaných informací 

 

Pátek 4. 10. – Už vím víc

  • 1. – 3. třída: návštěva Obecního úřadu – historie, fakta a plány do budoucna

                       Procházka po historickém centru Libchav

  • 4. – 5. třída: dokončení prací z předešlého dne – prezentace

 

Závěr : zhodnocení projektových dnů – třídní učitel se svými žáky

 

 

 

 

2. STUPEŇ

(žáci se rozdělili do skupin napříč ročníky a vybírali si aktivity dle zájmu)

 

Aktivita č. 1:  YVACHBIL  (3 dny)

  • Máš rád/a hádanky a rébusy? Pojď s námi vytvořit hru (typu únikovka, stanoviště s úkoly) pro druhou skupinu s hlavním tématem Libchavy, která se bude odehrávat venku;

 

Aktivita č. 2: Vize Libchav  (1 den)  

  • Co všechno Libchavy nabízí? Co bychom v Libchavách potřebovali? Pojďme přemýšlet, co bychom chtěli, jak si představujeme ideální místo pro život, co by měla splňovat ideální vesnice.

 

Aktivita č. 3: Libchavy v číslech  (1 den)  

  • Jaká čísla je možné zjistit v Libchavách; budeš se divit, co všechno lze vyčíslit nebo spočítat  (obyvatelstvo, domy, auta, povolání, rychlost, hluk….)

 

Aktivita č. 4: NEJ místa v Libchavách (3 dny)

  • Miluješ turistiku? Tak to jsi na správném místě! Během dvou dnů prochodíme společně Libchavy, zmapujeme NEJ místa a třetí den vytvoříme ve skupinkách prospekty, prostřednictvím kterých nalákáme k procházce po Libchavách i ostatní!

 

Aktivita č. 5: Pracujeme v Libchavách a pro Libchavy (3 dny)

  • Strávíš 2 dopoledne ve vybrané firmě – budeš sledovat její chod, zapojíš se do praktických aktivit dle možností.

 

Aktivita č. 6: Dílničky po Libchavsku  (3 dny)

  • Co a kde se v naší obci nachází? Kde najdeme důležitá místa? Projdeme si Libchavy a nasbíráme digitální materiály těchto míst. Společně pak vytvoříme mapu obce.

 

Aktivita č. 7: Jak vařily naše prababičky (1 den)

  • Chceš ochutnat strouhanec, zelňáky nebo kramfleky? Víš, že vynálezce chlebíčků pocházel z Libchav? Přijď vyzkoušet některé tradiční recepty a vyrobit skvělé a chutné chlebíčky.

 

Aktivita č. 8: Příběhy Libchav (3 dny)  

  • Chceš zkusit zjistit, jaké lidské příběhy se odehrávaly v obci, kde žiješ v předchozích desetiletích? Jak to vypadalo v Libchavách za války? Kde byla hranice Sudet? Proč jsou sousední Libchavy České? A jaké jsou ty naše? Jak probíhal odsun německého obyvatelstva z Libchav? Jak se v obci znárodňoval majetek? Jak se žilo v Libchavách za komunismu? Jaké to bylo, když se v obci na konci minulého století znovu začínalo s podnikáním? Jaké příběhy stojí za tradičními libchavskými firmami? Jaké bylo chodit do školy v minulosti? Kdo a jak obec vedl?